Pokaz zdjęć Młodej Pary to świetne
urozmaicenie podczas wesela. Tego typu atrakcja pozwala przedstawić naszego
małżonka swojej rodzinie. Nasi bliscy mają okazję, by powspominać dawne czasy i
zobaczyć nas od innej strony. Znajomi mogą zobaczyć, jak wyglądaliśmy 20 lat
temu. Dzięki niej mamy możliwość zobaczyć historię dwóch, najważniejszych tego dnia, osób. Co więcej, taka prezentacja stanowi wyjątkową pamiątkę dla Młodej Pary, do której
już jako małżonkowie będą mogli wielokrotnie powracać.
Kto przygotowuje prezentację zdjęć?
1. Młoda Para:
-przygotowanie jej
może stanowić dobre podsumowanie swojego związku,
-można przygotować ją w formie
podziękowania dla rodziców, dodając więcej zdjęć z nimi oraz np. zdjęcia ze
ślubu swoich rodziców wraz z odpowiednimi komentarzami, podpisami,
2.Prezentacja w formie prezentu dla
Młodej Pary: od rodziców, rodzeństwa, świadków,
czy znajomych, może stanowić niespodziankę (upewnijmy się, że młodzi nie
planują sami przygotować takiego pokazu) lub wcześniej można zapowiedzieć
Młodej Parze, że przygotowujemy dla nich prezentację, ale zobaczą ją dopiero w
dniu ślubu.
O czym pamiętać, gdy przygotowujemy pokaz zdjęć?
1.Odpowiednia selekcja zdjęć:
-zdjęcia tylko z dzieciństwa,
-zdjęcia od momentu poznania się Młodej
Pary,
-zdjęcia od urodzenia do dziś,
-wybrane zdjęcia np. tylko z podróży,
takie, na których nie ma nikogo poza Młodymi, tylko z gośćmi weselnymi, tylko z
ważnych wydarzeń, tylko śmieszne itp.
-opcja rozszerzona o elementy z dnia
ślubu: dodanie nieobrobionych zdjęć z dnia ślubu przez fotografa lub wstawienie
nagrania z przysięgi przez kamerzystę,
-warto zwrócić uwagę na jakość
zdjęć
2. Wybór osoby, która przygotuje prezentację:
Jeśli nie czujemy się na siłach, by
samodzielnie wykonać prezentację, warto poprosić o pomoc osobę, która się na
tym zna, Może to być ktoś z naszych gości, znajomy lub opłacony
profesjonalista.
3. Dobór podkładu muzycznego:
Możemy zdecydować się na ulubione utwory
Młodej Pary lub dobrać podkład pod zdjęcia.
4.Podpisy:
Warto podpisać zdjęcia, by
oglądający wiedzieli kogo widzą, gdzie lub kiedy zostały zrobione zdjęcia.
5. Ciekawy pomysł:
Na prezentację trzeba mieć pomysł.
Zazwyczaj ma ona formę chronologicznie przedstawionej historii. Warto pomyśleć
o interesującym wstępie i zakończeniu. Można dodać podpisy pod zdjęcia,
komentarze, cytaty.
6.Zapowiedzenie pokazu zdjęć:
Prezentację może zapowiedzieć nasz DJ,
ale jeśli stanowi ona prezent, warto, by osoby przygotowujące prezentację
zabrały w tym momencie głos, wznosząc toast.
7.Wybór odpowiedniego momentu na prezentację:
Należy wybrać właściwy moment. Najlepiej
zorganizować tego typu atrakcję zaraz po jednym z posiłków, gdy goście są
najedzeni, ale mają jeszcze ochotę odpocząć przed tańcami. Nie warto też czekać
z prezentacją do późnych godzin, ponieważ zwiększa się ryzyko, że część gości
jej nie zobaczy. Możemy wcześniej zapowiedzieć, o której godzinie taki pokaz się odbędzie.
8.Wybór odpowiedniego miejsca:
Goście mogą siedzieć na swoich miejscach
przy stole lub stać na parkiecie do tańca. Wybierając miejsce, warto brać pod
uwagę długość prezentacji.
9. Potrzebne będą:
-pendrive z prezentacją (najlepiej mieć
kopię zapasową),
-ekran/ pusta biała ściana,
-rzutnik,
-laptop,
-nagłośnienie,
-osoba, która włączy i zapowie
prezentację.
A jak było u nas:
Nasza prezentacja została przygotowana
przez moją siostrę (świadkową) i moją mamę oraz chłopaka mojej siostry, który
dbał o montaż zdjęć w formie filmu. Z Panem Młodym wiedzieliśmy, że otrzymamy
od nich w prezencie pokaz zdjęć, ale efekt końcowy był dla nas niespodzianką.
Za prezentację podczas wesela odpowiadał
DJ. Tydzień przed ślubem moja siostra dostarczyła mu gotowy filmik. To on
przygotował wielki ekran, który naprawdę robił wrażenie, oraz zadbał o inne
potrzebne akcesoria. O odpowiedniej godzinie wręczył mojej siostrze mikrofon
oraz włączył pokaz.
Moja siostra zapowiedziała prezentację,
wygłaszając piękne i wzruszające przemówienie – toast.
Pokaz zdjęć odbył się podczas drugiej
ciepłej kolacji. Wszyscy goście siedzieli na swoich miejscach przy stole.
Jedynie dla mnie i Pana Młodego przygotowano dwa krzesła przed samym ekranem.
Prezentacja trwała 17 minut. Zaczynała
się od bajkowego wstępu, a następnie przedstawiała zdjęcia z naszego
dzieciństwa (najpierw Pana Młodego, potem mojego), zdjęcia z czasów naszej
znajomości oraz zdjęcia z okresu narzeczeńskiego. Ostatnie zdjęcia były
zrobione dwa tygodnie przed ślubem, podczas naszych panieńsko-kawalerskich
imprez. Wiele zdjęć miało podpisy, informujące gdzie, kiedy lub z kim zdjęcie
zostało wykonane. Bardzo ciekawym pomysłem było połączenie dwóch zdjęć: z
dzieciństwa i aktualnych, na których wykonywaliśmy te same czynności (np. jadłam
watę cukrową, Pan Młody wspinał się na drzewa). Zdjęciom towarzyszyły również
specjalnie dobrane cytaty. Początek i koniec nawiązywał do motywu z naszych
zaproszeń. Dopełnieniem był świetny podkład muzyczny, z naszymi ulubionymi
piosenkami.
W trakcie prezentacji było dużo śmiechu
i wzruszeń, zwłaszcza, gdy goście widzieli siebie z przed lat na zdjęciach. Po
pokazie wiele osób bardzo chwaliło prezentację, Dla nas jest to świetna
pamiątka. Prezentację oglądaliśmy od ślubu już kilka razy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz