czwartek, 31 marca 2016

Tablice kredowe na weselu – DIY

Uwielbiam rysować dla przyjemności. Od małego zazwyczaj korzystałam jedynie z jednego koloru i moje prace były czarno-białe. Jeszcze zanim zaczęłam planować wesele, zamarzyła mi się w domu ściana pomalowana farbą kredową, na której mogłabym rysować i pisać. Gdy zostałam narzeczoną, wiedziałam, że motyw tablicy i kredy będę chciała wykorzystać.

Okazało się, że od niedawna zrobił się on już dosyć popularny. Gdzie zatem możemy go wykorzystać?
1. Zaproszenia: papier imitujący tablicę kredową i białe, przepiękne napisy i ornamenty
2. Kolor przewodni: biało-czarny
3. Dekoracja samochodu: napisy lub rysunek wykonany markerem kredowym (uwaga na pogodę!)
4. Tablica gości
5. Tablica powitalna
6. Drogowskazy
7. Plan wesela
8. Wiadro na kwiaty: pomalowane kredową farbą i ozdobione przy pomocy kredowego markera
9. Pojemnik na kartki i pieniądze: pudełko pomalowane kredową farbą i ozdobione przy pomocy kredowego markera
10. Ozdobne tablice
11. Winietki
12. Numeracja stołów: kredowe tabliczki na patyczkach do szaszłyków włożone w bukiety kwiatów, butelki po winie pomalowane na czarno z białym numerkiem stołu, czy zwykłe kredowe tabliczki
13. Prezenty dla gości np. dżem w słoiczku pomalowanym na czarno z napisem wykonanym markerem kredowym, małe butelki z domową nalewką podpisane kredowym markerem
14. Tło za Młodą Parą
15. Tło dla słodkiego stołu
16. Etykietki na ciasteczkach, alkoholu, napojach, potrawach…
17. Menu
18. Karta drinków
19. Wazony: butelki pomalowane kredową farbą
20. Kącik dziecięcy: kredowa tablica, gra w kółko i krzyżyk na kredowej tabliczce, słoiczki na kredki
21. Instrukcja obsługi księgi gości
22. Księga gości np. czarny album, do którego goście wpisują się kredowym markerem
23. Instrukcja obsługi fotobudki
24. Tabliczki, akcesoria do fotobudki
25. Tło do fotobudki
26. Elementy do zimnych ogni: pomalowane pudełka na zapałki, czarno-białe naczynie na zimne ognie
27. Tort: czarny tort z białymi napisami i ornamentami

A jak było u nas?
Od samego początku marzył mi się czarny tort z napisem „All you need is love” i białymi ornamentami w stylu tablicy kredowej. Niestety w cukierni dowiedziałam się, że taki tort musiałby być obłożony masą marcepanową z czarnym barwnikiem. Miałam nadzieję, że podobny efekt uzyska się przy użyciu gorzkiej czekolady, ponieważ nie lubimy marcepanowych tortów…niestety. Stanęło więc na czarno-białym torcie z białej i deserowej czekolady.

Przygotowałam 6 kredowych tablic:

-tablicę „Słodkie małe co nieco”, która wisiała za słodkim stołem,





-tablicę powitalną, która stała na sztaludze przy wejściu do naszego namiotu,




-tablicę „Kawa i herbata”, która wisiała za stołem z kawą i herbatą,


-tablicę „Drink Menu” z listą drinków, która stała na sztaludze obok stołu barmana,


-tablicę z instrukcją obsługi naszej „fotobudki”, która stała na sztaludze obok fotobudki,


-tablicę z instrukcją obsługi księgi gości, która stała na sztaludze na stole, przy którym wpisywali się goście,




Dodatkowo odratowaliśmy drewnianą kredową tablicę, którą dostałyśmy z siostrą w dzieciństwie. Tablica początkowo była czerwono-żółta, więc pomalowaliśmy ją białą farbą i trochę odnowiliśmy. A na koniec moja siostra napisała na niej „Kącik dziecięcy”.


Przygotowaliśmy też kilka innych elementów do kącika dla dzieci: 3 słoiki i pudełko po długopisie pomalowaliśmy tablicową farbą, na następnie ozdobiłam kredowym markerem. Tak powstał wazon na kwiaty, słoik na kredki, słoik na mazaki i pojemnik na ołówki, gumkę i temperówkę.


Kredowy marker wykorzystaliśmy również podpisując butelki z domowymi nalewkami, które przeznaczyliśmy na nagrody konkursowe oraz prezenty dla rodziców.


Nastawiałam się również na kredowy napis „Młoda Para” na szybie naszego samochodu, jeśli nie spadnie deszcz. Deszcz nie padał, jednak dziewczyna świadka nie zdążyła go wykonać.

Do przygotowania naszych kredowych dekoracji potrzebowaliśmy:
-farby tablicowej – puszka: około 50zł (wykorzystaliśmy farbę, którą kupiliśmy do pomalowania jednej ze ścian w mieszkaniu, wcześniej zrobiliśmy również próbę z kredową folią samoprzylepną – nie polecamy!),
-6 prostokątnych kartonów – 30zł z przesyłką,
-marker kredowy – 9zł,
-pędzel i wałek – mieliśmy z remontu,
-sztalugi  – były na wyposażeniu sali,
-stara dziecięca tablica kredowa + biała farba,
-butelki z nalewkami,
-3 słoiki po dżemach i pudełko po długopisie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz