sobota, 2 lipca 2016

Barista na weselu. Jak podać kawę i herbatę?

Dzisiaj parę pomysłów na podanie kawy i herbaty podczas wesela.  

Jakie rozwiązania możemy wybrać?

1.Osobny stół z kawą i herbatą: można pomyśleć o urozmaiconym wyborze herbat, można dołączyć syrop do kawy, miód, cynamon, czy kakao, warto zadbać o to, by herbata była zamknięta w pojedyncze opakowania, a kawa odpowiednio zamknięta, by nie wietrzała, cukier (biały lub brązowy) może być w saszetkach, mleko w dzbanuszku lub śmietanka w plastykowych pojemniczkach

2.Osobny stół z kawą i herbatą z tą różnicą, że stawiamy automatyczny ekspres – goście klikają na automacie na wybraną kawę (espresso, cappuccino, latte, czekolada, wrzątek), dodatkowo na stole stawiamy saszetki z herbatą i dodatki

3.Caffé bar – wynajęcie profesjonalnego baristy, który przygotuje specjalny stół i będzie serwował gorące napoje

4.Wynajęcie baru w restauracji – można dogadać się z restauracją, że na czas wesela udostępniony będzie bar restauracyjny, gdzie barman/ barista zatrudniony w restauracji będzie przygotowywał kawę i herbatę dla podchodzących gości

5.Kawa podawana przez kelnerów do stołu – w wersji podstawowej (czarna herbata + cytryna oraz czarna kawa + mleko) lub rozszerzonej (goście mają do wyboru kilka rodzajów herbaty i kawy)

Barista na weselu

Mam wrażenie, że oferty baristów wynajmowanych na wesele dopiero się pojawiają. Nie znalazłam ich tak dużo, jak ofert barmanów. Zazwyczaj oferta zawiera pracę jednego lub dwóch baristów, którzy przywożą specjalny stół, na którym ustawiają duży, ciśnieniowy ekspres do kawy. Zwykle zapewniają własną kawę, mleko, porcelanę i łyżeczki oraz dodatki, takie jak cukier. Standardowa oferta obejmuje przygotowywanie espresso, cappuccino i latte. Można otrzymać także oferty poszerzone o inne rodzaje kaw oraz smakowe mleczne pianki dla dzieci. Dodatkową atrakcją jest specjalne ozdabianie kawy, wzorami z mleka, czasem z dodatkiem syropów, czy posypek.
Jeśli jesteście smakoszami kawy lub herbaty może warto pomyśleć, by położyć nacisk na ten element wesela i sprawić, by stanowił dodatkową atrakcję, zarówno dla Was, jak i dla gości.

A jak było u nas:

Bardzo zależało mi żeby na naszym weselu można było posłuchać muzyki na żywo, spróbować dobrego jedzenia i napić się pysznej kawy, czy herbaty.
Problem polegał na tym, że nasz lokal oferował jedynie mieloną kawę w miseczce i czarną herbatę z cytryną. Wiedziałam, że sama nie miałabym ochoty na taką kawę, a od czarnej herbaty zdecydowanie bardziej wolę zieloną, a na większych imprezach za każdym razem brakuje mi mięty.
Zaczęliśmy się zastanawiać, co można zrobić. Pierwszym pomysłem było wypożyczenie automatycznego ekspresu, niestety znalezienie takiego okazało się bardzo trudne lub koszty dowozu zupełnie się nie opłacały. Wtedy zaczęliśmy myśleć o bariście.

Na czym stanęło?

Przygotowaliśmy stół z kawą i herbatą (pomiędzy szwedzkim stołem a słodkim stołem). Znalazła się na nim mielona kawa od lokalu, mleczko, cukier, plasterki cytryny, 2 perkolatory z wrzątkiem i zastawa (łyżeczki, filiżanki, serwetki). Dodatkowo dokupiliśmy różne rodzaje herbat, pakowane w pojedyncze saszetki: czarną, czarne smakowe, karmelową, zieloną, owocowe oraz ziołowe.  Nad stołem zawiesiliśmy przygotowaną przeze mnie kredową tablicę.

Po drugiej stronie sali, obok barmana, stanął stół z profesjonalnym ekspresem, który obsługiwało dwóch baristów (co było dla mnie niespodzianą – dowiedziałam się o tym dopiero na weselu, wcześniej szykowałam się na przyjazd jednej osoby). Bariści przygotowywali espresso, cappuccino z pięknymi wzorami na mleku oraz latte. Odpowiednie filiżanki, szklanki i łyżeczki udostępniał nam lokal. Dodatkowo na stole stał  biały i brązowy cukier w saszetkach oraz syrop waniliowy.


Jestem bardzo zadowolona z takiego rozwiązania. Wypiłam podczas zabawy dwie filiżanki cappuccino, za każdym razem ozdobione serduszkiem na mleku. Goście próbowali wszystkie rodzaje kawy. Pomysł świetnie sprawdził się już na początku imprezy, kiedy goście przyjechali z kościoła i czekali aż przyjedziemy z Panem Młodym na salę.

Kredowa tablica

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz