Planując wesele warto poświęcić czas na
zadbanie o wygląd naszej sali. Odpowiednia dekoracja tworzy wyjątkowy klimat i
nadaje niepowtarzalności. Bawiąc się ozdobnymi akcesoriami, możemy dowolnie
zmieniać wystrój wybranego przez nas wnętrza.
Na jakie elementy zwrócić uwagę planując dekorację?
I.
Wnętrze:
-wygląd stołów:
obrusy, kwiaty, świece, winietki itp. (więcej w tym wpisie),
-przestrzeń za
Młodą Parą,
-oświetlenie sali:
kolorowe światła, świece, lampiony..,
-dekoracje okien,
-wygląd parkietu do tańca,
-dodatkowe elementy
dekoracyjne np. balony z helem, girlandy, rozety, pompony, tablice…,
-zadbanie o szczegóły,
które tworzą nastrój,
-każda atrakcja, która
przygotujemy (drink bar, fotobudka, księga gości, kącik dla dzieci) niech
będzie zrobiona tak, by stanowiła dodatkową dekorację sali.
II.
Otoczenie:
-zadbany, odpowiednio
oświetlony i udekorowany ogród z miejscem, gdzie goście mogą usiąść, zadbanie o takie detale, jak świeczki na stołach, wiszące
lampiony na drzewach, czy drogowskazy,
-udekorowanie wejścia
na salę (np. kwiaty, girlandy, wiszące materiały),
-przygotowanie
miejsca, gdzie goście mogą odpocząć (miejsce do siedzenia, stoliki, kwiaty,
świece itp.)
-toalety: ustawienie
koszyczka ratunkowego (więcej o koszyczku tutaj), kwiatów, kadzidełek.
O czym wato pamiętać?
-na początek zebranie inspiracji:
oglądanie zdjęć i zdecydowanie się na to, co będzie pasować do naszego wesela,
-wybór kolorystyki: niekoniecznie musi
to być jeden lub dwa kolory przewodnie, bardziej chodzi o wybór palety barw, w
której będziemy się obracać,
-wybór kwiatów: czy mają być podstawą
dekoracji, czy dopełnieniem, jakie kwiaty chcemy,
-oświetlenie: odpowiednim oświetleniem
można niesamowicie zmienić wygląd sali, warto rozmawiać o tym z właścicielem
lokalu lub dj-em, można też zdecydować się na profesjonalną firmę
specjalizującą się w tym zakresie,
-dbałość o szczegóły: to dzięki drobnym
elementom całość wygląda pięknie, również myślę o takich sprawach jak stroje
kelnerów, czy wygląd konsoli DJ-a (nie raz można zobaczyć wiszące kable i
bałagan przy sprzęcie),
-spójność dekoracji: dopasowanie jej do
stylu panującego w wybranej sali (w karczmie nie będą pasować dekoracje w stylu
wesela amerykańskiego, a w pałacyku elementy boho),
-wybór konkretnych elementów
dekoracyjnych, np. balony z helem, wiszące rozety, girlandy, papierowe pompony,
dekoracje kwiatowe,
-szczegółowe omówienie i zaplanowanie
dekoracji z lokalem: dowiedzenie się, co będziemy musieli sami dostarczyć i
ustawić, co może zrobić za nas lokal, jakie elementy dekoracyjne mogą nam
zaproponować,
Wybór osoby odpowiedzialnej za dekorację sali:
-wynajęta dekoratorka, która w dniu
ślubu wszystko dla nas przygotuje, zgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami,
-dekoracja przygotowana w ramach wynajmu
sali: podpisując umowę mamy dekorację w cenie lub zamawiamy ją za dodatkową
opłatą (wybierając salę warto dowiedzieć się, co jest w standardzie, a za co
poniesiemy dodatkowe koszty),
-dekoracja przygotowana przez naszych
bliskich, znajomych,
-sami przygotowujemy dekorację.
A jak było u nas:
Dekoracja hali namiotowej:
-kolorowe podświetlenie hali przez cały czas
trwania wesela (udostępnione przez lokal oraz dodatkowe od DJ-a),
-okrągłe stoły, na których stały wysokie
kielichy z kwiatami, szklane naczynia ze świecami, winietki, numeracja stołów
oraz prezenty dla gości (więcej o stołach w tym wpisie),
-podział sali na 2 części – drewniany parkiet
do tańca, na którym znajdowały się szwedzkie stoły, słodki stół, drink bar,
barista, stoliki koktajlowe, kanapa, fontanna czekoladowa, stół z alkoholami, fotobudka,
„księga gości”, kredowe tablice, stół z kwiatami od gości oraz część druga do siedzenia
ze stołami, gdzie stała tablica gości z balonami z helem oraz kredowa tablica
powitalna na sztaludze – wszystko w jednym stylu i w ujednoliconej kolorystyce,
-scena DJ-a – elegancka, czarny stół bez
widocznych kabli, nowoczesne oświetlenie,
wielki rzutnik do prezentacji zdjęć,
-dekoracje kwiatowe,
-podwieszany sufit oraz wiszące lampy
ozdobione szklanymi kulami powieszonymi na żyłkach,
-sposób podania jedzenia: pięknie
udekorowane dania podawane talerzowo, przynoszone w tym samym momencie przez
grupę kelnerów do konkretnego stołu, zakryte srebrnymi pokrywami i równocześnie
odkrywane przed osobami siedzącymi przy danym stole; elegancko przygotowane
szwedzkie stoły, fontanna czekoladowa oraz słodki stół, dodatkowo przygotowane
przez nas karteczki z podpisami,
-ubiór kelnerów: eleganckie, jednakowe
stroje: białe marynarki, czarne spodnie, koszule, muchy
-dodatkowe, drobne dekoracje, jak:
fioletowy balon olbrzym, koronkowe lampiony z fioletowymi świecami, papierowa
girlanda wisząca nad szwedzkimi stołami, eleganckie oświetlenie bocznych
stołów, specjalnie przygotowane skrzynie i kosz do odbierania prezentów od
gości.
Dekoracja na zewnątrz:
-od strony wejścia do hotelu kwiaty w
donicach, a w oknach białe donice z wrzosami,
-od strony hali namiotowej: czerwony
dywan, 4 donice z kwiatami po bokach, girlanda (DIY: serwetki koronkowe złożone
w trójkąty i ułożone na sznurku, sznurek przywiązany do drewnianych listewek
włożonych w donice), mini namiot przed wejściem z kolejną girlandą oraz białe
donice, duże lampiony na ziemi, miniaturowe choineczki,
-ogród: zadbana zieleń, wieczorem
romantyczne oświetlenie, wiszący biały żagiel, białe stoliki z krzesełkami, na
stolikach wrzosy w doniczkach i małe lampiony, duże lampiony, ratanowe kule
położone na trawie, plac zabaw.
Dekoracja w hotelu:
-przygotowany kącik dla dzieci (więcej w tym wpisie) oraz kanapa i stół koktajlowy,
-białe goździki w butelkach po winie
przewiązanych koronką ustawione przy barze oraz na recepcji,
-przed toaletą ustawiony stolik z koszyczkiem
ratunkowym (więcej w tym wpisie), a w toaletach słoiczki z gipsówką,
-eleganckie parawany oddzielające część
z wieszakami dla gości.
Nasza dekoracja częściowo została
przygotowana przez lokal (tradycyjne elementy), a częściowo przez nas (dodatkowe
zachcianki).
Jeśli chodzi o dekorację, za którą
odpowiadał lokal, to wcześniej odbyłam kilka rozmów z managerką, podczas
których opowiadała, co mają do dyspozycji, jak wyglądają dekoracje na innych
weselach. Pytała mnie, które elementy dekoracyjne chcemy i w jakiej formie (np.
czy chcemy mieć dywan przed wejściem, czy chcemy zawiesić szklane kule przy
lampach i jeśli tak, to czy na żyłkach, czy kryształowych sznurkach itd.).
Lokal odpowiadał za całą dekorację na zewnątrz. Nie było również problemu z
ustawieniem przez obsługę naszych elementów dekoracyjnych, zgodnie z wytycznymi
(np. girlandy przed wejściem, czy kredowych tablic) oraz udekorowaniem
restauracyjnych świeczników naszą koronką. Dzień przed ślubem, ustawiając nasze
dekoracje prosiliśmy o dodatkowe pomoce, jak sztalugi, stoliki – wszystko dostaliśmy.
Całość dekoracji była w cenie lokalu. Dopłaciliśmy jedynie do kwiatów w
kielichach postawionych na okrągłych stołach i kwiatowych donic przy wejściu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz