niedziela, 9 października 2016

Wesele- dekoracja sali

Planując wesele warto poświęcić czas na zadbanie o wygląd naszej sali. Odpowiednia dekoracja tworzy wyjątkowy klimat i nadaje niepowtarzalności. Bawiąc się ozdobnymi akcesoriami, możemy dowolnie zmieniać wystrój wybranego przez nas wnętrza.

Na jakie elementy zwrócić uwagę planując dekorację?

I.                Wnętrze:
-wygląd stołów: obrusy, kwiaty, świece, winietki itp. (więcej w tym wpisie),
-przestrzeń za Młodą Parą,
-dekoracje kwiatowe,
-oświetlenie sali: kolorowe światła, świece, lampiony..,
-dekoracje okien,
-wygląd parkietu do tańca,
-dodatkowe elementy dekoracyjne np. balony z helem, girlandy, rozety, pompony, tablice…,
-zadbanie o szczegóły, które tworzą nastrój,
-każda atrakcja, która przygotujemy (drink bar, fotobudka, księga gości, kącik dla dzieci) niech będzie zrobiona tak, by stanowiła dodatkową dekorację sali.

II.              Otoczenie:
-zadbany, odpowiednio oświetlony i udekorowany ogród z miejscem, gdzie goście mogą usiąść, zadbanie o takie detale, jak świeczki na stołach, wiszące lampiony na drzewach, czy drogowskazy,
-udekorowanie wejścia na salę (np. kwiaty, girlandy, wiszące materiały),
-przygotowanie miejsca, gdzie goście mogą odpocząć (miejsce do siedzenia, stoliki, kwiaty, świece itp.)
-toalety: ustawienie koszyczka ratunkowego (więcej o koszyczku tutaj), kwiatów, kadzidełek.

O czym wato pamiętać?
-na początek zebranie inspiracji: oglądanie zdjęć i zdecydowanie się na to, co będzie pasować do naszego wesela,
-wybór kolorystyki: niekoniecznie musi to być jeden lub dwa kolory przewodnie, bardziej chodzi o wybór palety barw, w której będziemy się obracać,
-wybór kwiatów: czy mają być podstawą dekoracji, czy dopełnieniem, jakie kwiaty chcemy,
-oświetlenie: odpowiednim oświetleniem można niesamowicie zmienić wygląd sali, warto rozmawiać o tym z właścicielem lokalu lub dj-em, można też zdecydować się na profesjonalną firmę specjalizującą się w tym zakresie,
-dbałość o szczegóły: to dzięki drobnym elementom całość wygląda pięknie, również myślę o takich sprawach jak stroje kelnerów, czy wygląd konsoli DJ-a (nie raz można zobaczyć wiszące kable i bałagan przy sprzęcie),
-spójność dekoracji: dopasowanie jej do stylu panującego w wybranej sali (w karczmie nie będą pasować dekoracje w stylu wesela amerykańskiego, a w pałacyku elementy boho),
-wybór konkretnych elementów dekoracyjnych, np. balony z helem, wiszące rozety, girlandy, papierowe pompony, dekoracje kwiatowe,
-szczegółowe omówienie i zaplanowanie dekoracji z lokalem: dowiedzenie się, co będziemy musieli sami dostarczyć i ustawić, co może zrobić za nas lokal, jakie elementy dekoracyjne mogą nam zaproponować,

Wybór osoby odpowiedzialnej za dekorację sali:
-wynajęta dekoratorka, która w dniu ślubu wszystko dla nas przygotuje, zgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami,
-dekoracja przygotowana w ramach wynajmu sali: podpisując umowę mamy dekorację w cenie lub zamawiamy ją za dodatkową opłatą (wybierając salę warto dowiedzieć się, co jest w standardzie, a za co poniesiemy dodatkowe koszty),
-dekoracja przygotowana przez naszych bliskich, znajomych,
-sami przygotowujemy dekorację.

A jak było u nas:

Dekoracja hali namiotowej:
-kolorowe podświetlenie hali przez cały czas trwania wesela (udostępnione przez lokal oraz dodatkowe od DJ-a),
-okrągłe stoły, na których stały wysokie kielichy z kwiatami, szklane naczynia ze świecami, winietki, numeracja stołów oraz prezenty dla gości (więcej o stołach w tym wpisie),
-podział sali na 2 części – drewniany parkiet do tańca, na którym znajdowały się szwedzkie stoły, słodki stół, drink bar, barista, stoliki koktajlowe, kanapa, fontanna czekoladowa, stół z alkoholami, fotobudka, „księga gości”, kredowe tablice, stół z kwiatami od gości oraz część druga do siedzenia ze stołami, gdzie stała tablica gości z balonami z helem oraz kredowa tablica powitalna na sztaludze – wszystko w jednym stylu i w ujednoliconej kolorystyce,
-scena DJ-a – elegancka, czarny stół bez widocznych  kabli, nowoczesne oświetlenie, wielki rzutnik do prezentacji zdjęć,
-dekoracje kwiatowe,
-podwieszany sufit oraz wiszące lampy ozdobione szklanymi kulami powieszonymi na żyłkach,
-sposób podania jedzenia: pięknie udekorowane dania podawane talerzowo, przynoszone w tym samym momencie przez grupę kelnerów do konkretnego stołu, zakryte srebrnymi pokrywami i równocześnie odkrywane przed osobami siedzącymi przy danym stole; elegancko przygotowane szwedzkie stoły, fontanna czekoladowa oraz słodki stół, dodatkowo przygotowane przez nas karteczki z podpisami,
-ubiór kelnerów: eleganckie, jednakowe stroje: białe marynarki, czarne spodnie, koszule, muchy
-dodatkowe, drobne dekoracje, jak: fioletowy balon olbrzym, koronkowe lampiony z fioletowymi świecami, papierowa girlanda wisząca nad szwedzkimi stołami, eleganckie oświetlenie bocznych stołów, specjalnie przygotowane skrzynie i kosz do odbierania prezentów od gości.






Dekoracja na zewnątrz:
-od strony wejścia do hotelu kwiaty w donicach, a w oknach białe donice z wrzosami,
-od strony hali namiotowej: czerwony dywan, 4 donice z kwiatami po bokach, girlanda (DIY: serwetki koronkowe złożone w trójkąty i ułożone na sznurku, sznurek przywiązany do drewnianych listewek włożonych w donice), mini namiot przed wejściem z kolejną girlandą oraz białe donice, duże lampiony na ziemi, miniaturowe choineczki,
-ogród: zadbana zieleń, wieczorem romantyczne oświetlenie, wiszący biały żagiel, białe stoliki z krzesełkami, na stolikach wrzosy w doniczkach i małe lampiony, duże lampiony, ratanowe kule położone na trawie, plac zabaw.








Dekoracja w hotelu:
-przygotowany kącik dla dzieci (więcej w tym wpisie) oraz kanapa i stół koktajlowy,
-białe goździki w butelkach po winie przewiązanych koronką ustawione przy barze oraz na recepcji,
-przed toaletą ustawiony stolik z koszyczkiem ratunkowym (więcej w tym wpisie), a w toaletach słoiczki z gipsówką,
-eleganckie parawany oddzielające część z wieszakami dla gości.

Nasza dekoracja częściowo została przygotowana przez lokal (tradycyjne elementy), a częściowo przez nas (dodatkowe zachcianki).

Jeśli chodzi o dekorację, za którą odpowiadał lokal, to wcześniej odbyłam kilka rozmów z managerką, podczas których opowiadała, co mają do dyspozycji, jak wyglądają dekoracje na innych weselach. Pytała mnie, które elementy dekoracyjne chcemy i w jakiej formie (np. czy chcemy mieć dywan przed wejściem, czy chcemy zawiesić szklane kule przy lampach i jeśli tak, to czy na żyłkach, czy kryształowych sznurkach itd.). Lokal odpowiadał za całą dekorację na zewnątrz. Nie było również problemu z ustawieniem przez obsługę naszych elementów dekoracyjnych, zgodnie z wytycznymi (np. girlandy przed wejściem, czy kredowych tablic) oraz udekorowaniem restauracyjnych świeczników naszą koronką. Dzień przed ślubem, ustawiając nasze dekoracje prosiliśmy o dodatkowe pomoce, jak sztalugi, stoliki – wszystko dostaliśmy. Całość dekoracji była w cenie lokalu. Dopłaciliśmy jedynie do kwiatów w kielichach postawionych na okrągłych stołach i kwiatowych donic przy wejściu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz