piątek, 14 października 2016

Jak przygotować dom przed ślubem? O dekoracji domu słów kilka…

Gdzie zazwyczaj odbywają się przedślubne przygotowania:
-osobno, w domach rodzinnych,
-wspólne, w miejscu, gdzie mieszka Młoda Para,
-razem lub osobno w hotelu.

Jeszcze dziś przed domami Nowożeńców można zobaczyć balonowe dekoracje, specjalnie przygotowane bramy, wstążeczki na płotach, czy barierki schodowe ozdobione tiulami. Mam jednak wrażenie, że widuje się tego typu atrakcje coraz rzadziej. Osobiście sądzę, że nie warto specjalnie dekorować miejsca, w którym się przygotowujemy. 

Uważam, że niezależnie gdzie odbywają się przygotowania, warto zastąpić specjalne dekoracje następującymi elementami:
-dokładne posprzątanie miejsca przygotowań, usunięcie zbędnych przedmiotów,
-zadbanie o świeże kwiaty, zarówno w środku, jak i na zewnątrz,
-dopilnowanie, by mieć w pobliżu przynajmniej jedno duże i jedno małe lustro,
-zadbanie o ładne wieszaki (można przygotować je samodzielnie lub kupić specjalne np. personalizowane),
-wyeksponowanie ważnych elementów: stroje, buty, perfumy, biżuteria, spinki itp.,
-otoczenie się swoimi ulubionymi przedmiotami (filiżanka, szlafrok, świeczka),
-włączenie ulubionej muzyki,
-przygotowanie ulubionych przekąsek (napoje, jedzenie),
-ograniczenie liczby osób do naszych najbliższych, warto również pamiętać o naszych zwierzakach,
-spędzenie przygotowań w miłej atmosferze, bez nerwów i pośpiechu!

A jak było u nas:

Pan Młody
Pan Młody w piątek wieczorem został w hotelu, w którym mieliśmy wesele. Spał już w naszym apartamencie małżeńskim. W pokoju miał naszykowany garnitur w pokrowcu i wszystkie potrzebne dodatki. W dniu ślubu czekało na niego śniadanie w hotelowej restauracji. Cały okres przygotowań spędzał z naszym świadkiem.

Panna Młoda
Moje przygotowania odbyły się w rodzinnym domu. Został on wcześniej dokładnie posprzątany. Zadbałyśmy o dużą ilość świeżych kwiatów. W moim pokoju przygotowałam wszystkie potrzebne akcesoria na ten dzień, jak perfumy, czy biżuteria, by wszystko mieć pod ręką. Udekorowałam go wielkim bukietem z gipsówki. Ubierałam się w sypialni rodziców, ponieważ jest to przestronny i jasny pokój, w którym znajduje się duże lustro, a dodatkowo toaletka z mniejszym lustrem. W sypialni również stał wazon z kwiatami, Na szafie zostały zawieszone nasze suknie (moja, mojej mamy i mojej siostry – świadkowej).  Przygotowałyśmy na nie specjalne wieszaki: do drewnianych wieszaków doczepiłyśmy kremowe, koronkowe serwetki, które moja ciocia zrobiła na szydełku. Na podłodze czekały ustawione buty. Cały czas grała w tle muzyka. Dzień rozpoczęłam od śniadania z moją siostrą. Potem przez cały czas przygotowań towarzyszyła mi razem z moją mamą. W domu poza nimi był jeszcze mój tata i chłopak mojej siostry oraz oczywiście nasz pies. Całość uwieczniał fotograf i kamerzysta. Najlepiej z przygotowań w domu wspominam moment, kiedy przed ubieraniem siedliśmy na balkonie i spokojnie spędziliśmy czas, pijąc kawę, jedząc ciasto i ciesząc się pięknym słońcem. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz